Разходите за мобилни приложения нарастват, сочи доклад на изследователската компания Sensor Tower, която е проследила приходите от платени апликации, абонаменти и вградени (в приложенията) плащания.
През 2017 г. потребителите по света на двата най-популярни онлайн магазина – App Store на Apple и Google Play – са платили близо 60 млрд. долара за мобилни приложения, което е ръст от цели 35% спрямо предходната година.
В продължение на няколко години Apple запазва лидерство по приходи от мобилни приложения и 2017-а не е изключение. Според данните на Sensor Tower, потребителите на iOS устройства са похарчили през миналата година $38,5 млрд., в сравнение с $20,1 млрд., дадени от потребителите на Android смартфони и таблети.
Мобилната платформа на Apple доминира не само в разходите на потребителите, но и по отношение на растежа, макар и с незначителна преднина спрямо конкурентната платформа Android. Приходите от приложения в App Store са се увеличили с 34,7% през миналата година, докато постъпленията на Google Play бележат ръст от 34,2%.
Сумарно, потребителите на двата онлайн магазина са похарчили $58,7 млрд. за мобилни приложения през миналата година, в сравнение с $43,5 млрд. през 2016 г.
Броят на първичните инсталации на мобилни приложения се е увеличил с 13,5% през 2017 г., достигайки 91,5 млрд. Това подсказва, че ръстът на магазините за приложения идва основно от развиващите се пазари.
Що се отнася до мобилните игри, приходите от тях са се увеличили с 30% до $48,3 млрд. през миналата година. Въпреки, че ръстът в приходите от игри е по-бавен, отколкото този от останалите категории приложения, на тях се падат 82% от всички постъпления.
Прави впечатление, че геймърите предпочитат мобилната платформа Android. Статистиката сочи, че свалянията на игри от Google Play възлизат на 27,2 млрд. броя, или 77% от всички 35,5 млрд. сваляния на игри за iOS и Android.
Technews.bg